web analytics
Home » Arhiva AXA anul I » Axa 4-5 » „Copții sunt de o sută de ori mai buni ortodocși decât românii”

„Copții sunt de o sută de ori mai buni ortodocși decât românii”

mai 5, 2009 5:06 am by: Category: Axa 4-5, Istorie Leave a comment A+ / A-

Carissimo

Mare poate fi prostia omeneasca, iar cea romaneasca este fara masura!

In Germania si America se fac Liturghii in bisericile protestante si nimanui nu i-a dat prin cap sa protesteze.

La noi, la catolici, dar si la Vechii Catolici si la Anglicani se pun ortodocsilor biserici la dispozitie, pentru a sluji alternativ (acestia din urma neavind biserici proprii), fara ca sa-si fi pus nimeni problema ca s-ar comite un sacrilegiu.

Preotul romin ortodox din Constantinopol slujeste in biserica armeana (tot monofizita sau miafizita), fara sa-i fie teama ca se spurca. S-au gasit doi destepti sa protesteze, ca bietii copti au facut Liturghia in Biserica Sf. Ecaterina din Bucuresti, iar acum trebuie spalata si tirnosita Biserica, parca ar fi fost intinata de pagini.

La Damasc, in fosta catedrala rum-ortodoxa, devenita in sec. 8 Moscheia Omeazilor, slujeau in mod alternativ ortodocsii, iar dupa ei ori inaintea lor se tinea Marea Rugaciune in ritul islamic, fara sa fi fost gaura in cer. Moastele Sf. Ioan Botezatorul se afla inca acolo in aceasta moscheie, fosta Biserica. Eu le-am vazut, cind am fost in Damasc.

La Sf. Ecaterina din Sinai, din sec. 10 exista o moscheie in fosta trapeza a manastirii, cu minaret, iar abatele arhiepiscop titular de Raith si Pharan este instanta suprema, pentru beduinii musulmani, din jurul manastirii (potrivit shariei), si care ajuta si pazesc pe calugari si Sfinta Manastire de la poalele Muntelui Revelatiei.

Patriarhii Constantinopolului au fost toti monofiziti, pina la imparatul Justinian I, in conformitate cu dispozitiile Henoticonului, din 482, care ignora Calcedonul. Adoptarea Henoticonului era conditia pe care le-o punea imparatul romeu, inainte de-a-i confirma in scaun. Cu toate acestea nu sunt scosi din diptice. Exemplele le pot continua, dar ma opresc aici.

Si acum, se face taraboi pentru un gest de ecumenism, de ajutor fratzesc, oferit de Sf. Patriarhie din Bucuresti, bietilor copti. Un lucru pot sa spun, Christologia copta este destul de diaphiza in continutul ei, chiar daca nu este formulata in terminologia calcedoniana.

Ca nu amesteca vinul cu apa, ei spun ca vinul contine si asa apa, deci nu trebuie amestecat. Pe greceste “vin” se spune KRAZI, care insemneaza etimologic SPRITZ, adica vin amestecat cu apa. Existind acest termen grecesc deja pentru vin, miafizitii n-au mai considerat necesara forma ritualistica de amestecare a vinului cu apa, simbol al firii divine si umane.

Pot sa mai spun ca in realitate, coptii sunt mai buni ortodocsi decit rominii si decit multi alti “calcedonieni”: ei postesc, merg la biserica, fac asceza si mai ales au rezistat 1400 de ani pericolului islamic, cu mai multa dirzenie si cu mai multa demnitate decit clerul si vladicii BOR in cei 40 de ani de comunism.

Domnisorii respectivi, clerul si tot crestinul din Romania au numai de invatzat de la coptii din Egipt, de la sirieni, de la armeni, de la etiopieni, abesinieni si nubieni.

Eu am celebrat Sf. Liturghie in ritul copt si cu clerul acestei Biserici Sfinte, dupa cum am celebrat si cu fratii ortodocsi si uniti, fara sa-mi fac probleme de constiintza ori sa ma tem ca n-o sa ma mai pot mintui. He, he, alte probleme si abateri intineaza Bisericile: preotii ghicitori, vrajitori si deschizatori de pravila, tradarea secretului marturisirii sau aluziile privitoare la pacatele penitentului, lacomia de bani a vladicilor si preotilor, lipsa lor de activitate, redusa la lalaitul de dumineca, cu silirea duhului spre racnire, pomenile, sarindarele, caldarusa, mesele copioase la boteze sunt mai mari pacate decit ca un cleric copt a slujit Sf. Liturghie in Biserica Sf. Ecaterina din Bucuresti.

Prea Fericitul Parinte Daniel I ar putea sa-i pedepseasca aspru pe acesti instigatori si provocatori de zizanie, neliniste, nesigurantza si dusmanie in Biserica. Coptii cred in Sfinta Treime, au sapte Taine, au succesiune apostolica, au ierarhie sacramentala, deci nu le lipseste nimica, in afara de “erezia” monofizita.

Numai ca si aici se cuvin citeva precizari:

1. Monofizitii au respins formal Calcedonul.

2. Ortodocsii au acceptat formal Calcedonul, dar, in realitate, au pus si pun accentul pe firea Divina a Lui Iisus Hristos. De aici sfintii slabi si spiritualizati, aversiunea fata de trup, scrupulozitatea excesiva fata de pacat, stilpnicii, Cuminecatura, ca o coroana a vietii spirituale, fapt care a dus la situatia ca la ortodocsi nu se mai cumineca nimeni, iar dumineca si de sarbatori, preotii cumineca doar pruncii si citeva babe, care aduc prescura si implinesc toate epitimiile si canoanele cerute de cler, dar pe care clerul insusi nu le mai respecta. Le pretinde doar de la credinciosi, ascunzindu-se dupa deget.

3. Latinii au acceptat formal Calcedonul, dar au pus si pun accentul pe firea umana a Lui Iisus Hristos. De aici sfintii grasi si bine hraniti, ghiftuiti chiar, statuile, apoi accentul mai mare pe Craciun si nu pe Sfintele Pasti (adica pe Nastere si nu pe Inviere) etc.

Atit pentru azi si-ti doresc noapte buna.

Sper ca Prea Fericitul Parinte Patriarh Daniel I va face ordine si-i va pune la punct pe acesti oameni de izgaga, cu nivel teologic de doi lei.

Dumnezeu sa fie cu noi si sa ne binecuvinteze,

Ioan Marin Malinas

Faptul că BOR nu s-a zbătut să-şi cumpere sau construiască propriile biserici în diasporă înseamnă:
1. că politica externă a BOR este foarte prost concepută
2. că BOR este singura (dacă nu cumva printre puţinele – deşi nu mai ştiu alte cazuri) Biserică Ortodoxă care face acest lucru
In Germania si America se fac Liturghii in bisericile protestante si nimanui nu i-a dat prin cap sa protesteze.La noi, la catolici,
aha… e bună precizarea asta; pentru că dincolo de aceste cuvinte tot ce se scrie are altă culoare şi cu atît mai mult va fi extrem de simplu să nu amestecăm merele cu perele
dar si la Vechii Catolici si la Anglicani se pun ortodocsilor  biserici la dispozitie, pentru a sluji alternativ (acestia din urma neavind biserici proprii), fara ca sa-si fi pus nimeni problema ca s-ar comite un sacrilegiu.
Preotul romin ortodox din Constantinopol slujeste in biserica armeana (tot monofizita sau miafizita), fara sa-i fie teama ca se spurca.
Ruşine, deci, încă o dată. Şi grecilor, că pe teritoriul lor canonic îngăduie astfel de rătăciri.
S-au gasit doi destepti sa protesteze, ca bietii copti au facut Liturghia in Biserica Sf. Ecaterina din Bucuresti, iar acum trebuie spalata si tirnosita Biserica, parca ar fi fost intinata de pagini.
La Damasc, in fosta catedrala rum-ortodoxa, devenita in sec. 8 Moscheia Omeazilor, slujeau in mod alternativ ortodocsii, iar dupa ei ori inaintea lor se tinea Marea Rugaciune in ritul islamic, fara sa fi fost gaura in cer. Moastele Sf. Ioan Botezatorul se afla inca acolo in aceasta moscheie, fosta Biserica. Eu le-am vazut, cind am fost in Damasc.
Dacă vreodată s-a întîmplat aşa, nu ştiu, pentru că nu cunosc. Dar un lucru este cert, anume că astăzi fosta bazilică e doar moschee.
La Sf. Ecaterina din Sinai, din sec. 10 exista o moscheie in fosta trapeza a manastirii, cu minaret, iar abatele arhiepiscop titular de Raith si Pharan este instanta suprema, pentru beduinii musulmani, din jurul manastirii (potrivit shariei), si care ajuta si pazesc pe calugari si Sfinta Manastire de la poalele Muntelui Revelatiei.
Beduinii din Sinai sînt foşti creştini ortodocşi şi ei ştiu lucrul acesta. Ultimul care a murit şi a fost îngropat cu cruce la cap a fost o femeie, pe la anul 1750. Mai mult, ei sînt vlahi, aduşi de Sfîntul Împărat Iustinian din Balcani în Sinai. Şi ei ştiu asta, şi spun despre ei înşişi “noi sîntem din ţara Llah”. Mai mult, recomand înveninatului papistaş care se bagă unde nu-i fierbe oala să meargă în Sinai şi să-i vadă pe beduini cum dorm pe jos, în uşa mănăstirii, ca să nu poată nimeni să intre noaptea în mănăstire, ori să urce noaptea pe vîrful Muntelui Sinai şi să-i vadă pe foştii creştini vlahi cum se nevoiesc dormind pe piatră la peste 1000 de metri altitudine, cu urechile ciulite să nu treacă cineva pe lîngă ei fără să-l ajute, gata să îţi ofere un ceai cald sau altceva (cum nimeni între musulmani nu face). Nu am întîlnit în toată lumea arabă beduini atît de nobili, de blînzi şi de serioşi cum sînt aceştia. Nu este legendă faptul că cineva şi-a pierdut noaptea un portofel cu 1000$ şi a doua zi l-a găsit la şeicul beduinilor.
Afirmaţia că moscheea e construită în secolul 10 nu se susţine prin nimic. Poate vrea să spună că trapeza a fost construită în secolul 10, iar shimbarea destinaţiei ei s-a făcut mai tîrziu, sub stăpînirea otomană, cînd beduinii musulmani, sustrăgîndu-se de la biruri, au devenit la fel de oprimaţi ca şi creştinii, şi era firesc să li se dea un colţ de rugăciune în spatele zidurilor, unde micile grupuri înarmate şi tîlharii de toate felurile nu puteau pătrunde, ci doar expediţiile militare oranizate puteau vătăma mănăstirea. Dar, atenţie, şi aici e vorba de ceva: trapeza e trapeză, biserica e biserică, şi acestea două nu s-au amestecat niciodată.
Patriarhii Constantinopolului au fost toti monofiziti, pina la imparatul Justinian I, in conformitate cu dispozitiile Henoticonului, din 482, care ignora Calcedonul.
Sfîntul Iustinian a ajuns împărat la anul 527.
Între 518-520 a fost patriarh Sfîntul Ioan  Capadocianul, pe care Biserica Ortodoxă îl prăznuieşte la 25 august, împreună cu ceilalţi patriarhi ortodocşi: Ghenadie (+471), Mina (+552) şi Epifanie (+535) care s-au luptat cu erezia monofizită. Oare prezenţa Sfîntului Ioan Patriarhul pe scaunul Constantinopolei, adus de împăratul ortodox Iustin I este suficientă, sau nu pentru a demonta afirmaţia rătăcită?
Adoptarea Henoticonului era conditia pe care le-o punea imparatul romeu, inainte de-a-i confirma in scaun. Cu toate acestea nu sunt scosi din diptice. Exemplele le pot continua, dar ma opresc aici.
Si acum, se face taraboi pentru un gest de ecumenism, de ajutor fratzesc, oferit de Sf. Patriarhie din Bucuresti, bietilor copti. Un lucru pot sa spun, Christologia copta este destul de diaphiza in continutul ei, chiar daca nu este formulata in terminologia calcedoniana.
Păi nu putem vorbi despre mai adevărat şi mai puţin adevărat, mai mincinos şi mai puţin mincinos. “Destul de diafizită” este o expresie pentru cine stă prost cu categoriile. În materie de dogme eşti ortodox sau nu, eşti eretic sau nu. Eşti diofizit sau nu. Miafizit, aşa cum se mint pe sine că mărturisesc ei, înseamnă altceva decît diafizit. În modul de raţiune al papistaşului cîrtitor, Filioque nu ar fi un adaus la Crez, o erezie, nu-i aşa?
Ca nu amesteca vinul cu apa, ei spun ca vinul contine si asa apa, deci nu trebuie amestecat. Pe greceste “vin” se spune KRAZI, care insemneaza etimologic SPRITZ, adica vin amestecat cu apa. Existind acest termen grecesc deja pentru vin, miafizitii n-au mai considerat necesara forma ritualistica de amestecare a vinului cu apa, simbol al firii divine si umane.
Vin se spune OINOS în tot Noul Testament. Papistaşul furios are halucinaţii de la şpriţul nemţesc, de cînd nu mai găseşte un vin bun, românesc, fie şi pentru a-l bea la masă cu familia. Bun ar fi dosarul acela al unirii BOR cu monofiziţii, să cităm un pic şi din afirmaţiile iniţiale ale fostului decan Necula, care spune că, din păcate, diferenţele de cult între ortodocşi şi monofiziţi sînt uriaşe şi poate dintre toate, aceasta, împreună slujirea, va fi cea mai mare problemă. Ciudat că peste foarte puţin timp, 2 sau 3 ani, acelaşi liturgist ecumenist spune că putem închide ochii la ceea ce ne desparte şi putem căuta ceea ce ne apropie.
Pot sa mai spun ca in realitate, coptii sunt mai buni ortodocsi decit rominii si decit multi alti “calcedonieni”: ei postesc, merg la biserica, fac asceza si mai ales au rezistat 1400 de ani pericolului islamic, cu mai multa dirzenie si cu mai multa demnitate decit clerul si vladicii BOR in cei 40 de ani de comunism.Domnisorii respectivi, clerul si tot crestinul din Romania au numai de invatzat de la coptii din Egipt, de la sirieni, de la armeni, de la etiopieni, abesinieni si nubieni.
Aşadar, faptul că după 1000 de ani de invazii migratoare păgîne, aproape 500 de ani de vasalitate faţă de turcii musulmani, pe de o parte, şi robie faţă de ungurii şi nemţii papistaşi, pe de altă parte, România ortodoxă a rămas ţara din Balcani cu cel mai mare procent de creştini ortodocşi, cu cel mai mare număr de biserici, cu cel mai mare număr de mănăstiri, cu cel mai mare număr de călugări, este sau nu este un ghimpe în ochii uniatului apostat?
Dacă musulmanii nu au construit o singură moschee în satele româneşti din Dobrogea, ca să nu mai vorbim de nordul Dunării, iar papistaşii eretici au ras cu tunurile mai mult de 90 de mănăstiri şi au omorît sute şi mii de ortodocşi care nu voiau să primească erezia lor cui aduce mai multă cinste? Turcului, sau ereticului?
Iar dacă în faţa Islamului monofiziţii cu greu s-au menţinut la un procent de 10% din populaţia de astăzi (în Syria, Liban, Egipt), asta ce înseamnă? Că monofiziţii sau ortodocşii au rezistat mai cu bărbăţie în faţa prigoanelor de tot felul? Despre ce dîrzenie şi demnitate e vorba? Aceea a creionului chimic care însemnează Crucea pe frunţile femeilor, ca să se scîrbească de ele musulmanii?
Apropo de comunism: Faptul că 20 de ierarhi ai sinodului BOR au fost înlăturaţi din scaune şi pensionaţi forţat, din care 7 au murit otrăviţi şi 2 au făcut închisoare înseamnă sau nu înseamnă ceva? Sau numai reclama făcută episcopilor uniţi are valoare?
Eu am celebrat Sf. Liturghie in ritul copt si cu clerul acestei Biserici Sfinte, dupa cum am celebrat si cu fratii ortodocsi si uniti, fara sa-mi fac probleme de constiintza ori sa ma tem ca n-o sa ma mai pot mintui.
Iată că se dă de gol că îi plac alunecările dogmatice şi canonice ale Vaticanului…
He, he, alte probleme si abateri intineaza Bisericile: preotii ghicitori, vrajitori si deschizatori de pravila, tradarea secretului marturisirii sau aluziile privitoare la pacatele penitentului, lacomia de bani a vladicilor si preotilor, lipsa lor de activitate, redusa la lalaitul de dumineca, cu silirea duhului spre racnire, pomenile, sarindarele, caldarusa, mesele copioase la boteze sunt mai mari pacate decit ca un cleric copt a slujit Sf. Liturghie in Biserica Sf. Ecaterina din Bucuresti.
Ereticul papistaş nu ştie că păcatele personale capătă mai uşor iertare decît erezia, care desparte omul de Dumnezeu. Păcatele de orice fel se spală prin Sfînta Spovedanie. Dar întoarcerea unui fost ortodox (cum nu e cazul lui) de la erezii cere nu doar Sfînta Taină a Spovedaniei, ci Sfînta Taină a Mirungerii, adică putinţa şi nădejdea mîntuirii, pentru că Mirungerea aduce pe Duhul Sfînt în inima omului.
Iar ereticii care vor să vină la Ortodoxie se primesc prin Sfîntul Botez, după toate canoanele Bisericii, de vreme ce nu putem recunoaşte drept validă întreita afundare făcută de cei ce nu cred la fel cu noi.
Şi că tot am ajuns aici: Ştie cumva domnul doctor (în ce ştiinţă scolastică) papistaş ce înseamnă verbul BAPTIZO în ellineşte? Cumva “mă scufund, mă afund”? Iar dacă asta înseamnă, de ce nu face şi el nişte demersuri ca Vaticanul şi toate slugile sale să nu mai vorbească de Taina Botezului, ci de taina stropirii ori, taina turnării, ori taina împroşcării cu apă cu sare?
Prea Fericitul Parinte Daniel I ar putea sa-i pedepseasca aspru pe acesti instigatori si provocatori de zizanie, neliniste, nesigurantza si dusmanie in Biserica.
Sigur că prezenţa actualului patriarh, cumincior, în rînd cu alţi sateliţi ai curiei romane la aşa-zisele rugăciuni organizate de Vatican înseamnă pentru papistaşi un pic de speranţă.
Dar, cum zice poetul, “Nu spera şi nu ai teamă, Ce e val ca valul trece; De te-ndeamnă, de te cheamă, Tu rămîi la toate rece.”
Au fost unii preoţi ortodocşi care l-au aşteptat cu mare nădejde pe actualul patriarh să ajungă şeful sinodului BOR. Interesant este că printre primele măsuri luate a fost tocmai să se debaraseze de ei. Deh, ce să-i faci, nu e pentru cine se pregăteşte, pentru că situaţia de pe teren, oricît ne-am strădui noi să o organizăm, nu e în mîinile noastre.
Coptii cred in Sfinta Treime, au sapte Taine, au succesiune apostolica, au ierarhie sacramentala, deci nu le lipseste nimica, in afara de “erezia” monofizita.
Superbă exprimare! Să ne trăiţi, domnul doctor. Deci ziceţi că le lipseşte erezia, fie ea şi cu ghilimele, nu?
Numai ca si aici se cuvin citeva precizari:
1. Monofizitii au respins formal Calcedonul.
Monofiziţii nu au respins formal Sinodul 4 Ecumenic, pentru că dincolo de el s-au constituit într-o sinagogă a satanei şi i-au prigonit cît au putut pe ortodocşi. De sinodul tîlhăresc de la Efes (449), cu doi ani înainte de Halchidon, a auzit ereticul simpatizant de eretici?
Iată aici o mică pildă din Limonariu (s-a auzit la Blaj despre această carte?):
Spunea  Avva  Polihronie  despre  Avva  Ilie,  arhiepiscopul  Ierusalimului,  ca  nu  bea  vin  cand  era  monah  si  a  pastrat  aceasta  randuiala  si  cand  a  ajuns  patriarh.  Se  spunea  despre  Ilie ,  arhiepiscopul  Ierusalimului  si  despre  Flavian  arhiepiscopul Antiohiei, urmatoarele:
Imparatul  Anastasie  (monofizit) i-a  exilat   pe  amandoi  pentru  sinodul  de la  Calcedon.  Pe  Ilie  l-a  exilat in  Alia,  iar  pe  Flavian  in Petra.  Intr-o  zi  patriarhii  si-au  facut  cunoscut  unul  altuia: Anastasie  a  murit  astazi.  Sa  mergem  si  noi  ca  sa  ne  judecam  cu  el. Si  dupa  doua  zile  au  plecat  catre  Domnul.
2. Ortodocsii au acceptat formal Calcedonul, dar, in realitate, au pus si pun accentul pe firea Divina a Lui Iisus Hristos.
Minciuni. Nu e nevoie să spunem de ce. Sau poate cred papistaşii că Praznicile Împărăteşti, ale Triodului (cu Săptămîna Patimilor şi Învierea Domnului) şi Penticostarul sînt semne ale vreunei rătăciri? Noi sîntem Ortodocşi, domnule, şi credem în cele două firi, două voinţe şi două lucrări, dumnezeieşti şi omeneşti, ale Mîntuitorului Hristos.
De aici sfintii slabi si spiritualizati, aversiunea fata de trup, scrupulozitatea excesiva fata de pacat, stilpnicii, Cuminecatura, ca o coroana a vietii spirituale, fapt care a dus la situatia ca la ortodocsi nu se mai cumineca nimeni, iar dumineca si de sarbatori, preotii cumineca doar pruncii si citeva  babe, care aduc prescura si implinesc toate epitimiile si canoanele cerute de cler, dar pe care clerul insusi nu le mai respecta.
Iată de unde a sărit iepurele iubitor de canoane!… Eu ştiam că pe la Vatican au trecut cam 1000 de ani de cînd nu s-a mai auzit de Sfintele Canoane, ci doar de bulele papale.
Le pretinde doar de la credinciosi, ascunzindu-se dupa deget.
Domnule papistaş, iată ce spune Mărturisirea de credinţă a Bisericii de la 1848: “la noi nici Patriarhii, nici Sinoadele nu au putut vreodată a aduce lucruri noi, căci păzitorul Credinţei este însuşi trupul Bisericii, adică poporul însuşi, care voieşte ca veşnic neschimbată să-i fie credinţa, şi la fel cu a Părinţilor săi, cum au experiat în fapt după schismă mulţi dintre Papi şi dintre Patriarhii cu cugetul latinilor, nimic izbândind în încercările lor”. Deci la noi cler şi popor una sînt în faţa Canoanelor Bisericii.
3. Latinii au acceptat formal Calcedonul, dar au pus si pun accentul pe firea umana a Lui Iisus Hristos. De aici sfintii grasi si bine hraniti, ghiftuiti chiar, statuile, apoi  accentul mai mare pe Craciun si nu pe Sfintele Pasti (adica pe Nastere si nu pe Inviere) etc.
Tîlharii… tîlharii… Dumnezeu să-i ierte. De parcă la Înviere Mîntuitorul a înviat cu altceva decît cu firea omenească… Oricum, sinceritatea nu îi strică celui ce dă de gol lipsa de bună-credinţă a ereticilor.
Atit pentru azi si-ti doresc noapte buna.
Sper ca Prea Fericitul Parinte Patriarh Daniel I va face ordine si-i va pune la punct pe acesti oameni de izgaga, cu nivel teologic de doi lei.
Dumnezeu sa fie cu noi si sa ne binecuvinteze,
Ioan Marin Malinas
Cum ziceam mai sus, nu e pentru cine se pregăteşte.
Domnule Mălinaş, nu eu, ci Sfîntul Petru are să-ţi spună cîteva cuvinte:
“Pocăieşte-te drept aceea de răutatea ta aceasta, şi te roagă lui Dumnezeu, doar ţi s-ar ierta ţie cugetul inimii tale. Pentru că întru amărăciune a fierei, şi întru legătură a nedreptăţii te văd că eşti.” (Fapte 8:22-23)
Dumnezeu să vă ierte, pe voi, cei căzuţi din Adevăr, din Ortodoxie. Noi vă vedem, vă cunoaştem, ştim cine sînteţi, şi ştim de ce nu aveţi pace în sufletele voastre. Şi pentru aceea ne este milă de voi şi rugăm pe Toţi Sfinţii ortodocşi din apusul Europei să vă pomenească şi să vă înţelepţească şi să vă lumineze, ca să vă dea Domnul cuget smerit şi să vă recunoaşteţi greşeala apostaziei, dezbinării şi inovaţionismului.
Iar cu noi Domnul să facă mare mila Sa, cu milele şi îndurările Sale cele bogate.

„Copții sunt de o sută de ori mai buni ortodocși decât românii” Reviewed by on . Carissimo Mare poate fi prostia omeneasca, iar cea romaneasca este fara masura! In Germania si America se fac Liturghii in bisericile protestante si nimanui nu Carissimo Mare poate fi prostia omeneasca, iar cea romaneasca este fara masura! In Germania si America se fac Liturghii in bisericile protestante si nimanui nu Rating: 0

About Monahul Filotheu

Lasă un comentariu

scroll to top